Amb un amic hem fet una aplicació per a controlar les estacions de bicing, saber on són i quantes bicis i espais buits hi ha.
La idea és que es pugui consultar al web de BicinGO, però també amb un SMS donat que és més útil quan no ets davant d'un ordinador, sinó al mig del carrer preguntant-te on trobar una estació, i si hi haurà bicicletes, o espais lliures on deixar la bicing.
Encara estem posant-ho a punt, així que si hi voleu fer un cop d'ull i teniu algun suggeriment, serà molt benvingut.
Trobo que podrieu modificar l'script per tal d'adaptar-lo també al número de l'estació, a vegades quan et trobes a una estació i està plena/buida, potser et seria més senzill enviar el número d'estació que no pas escriure la direcció sencera, ja que a més, comporta el risc que t'equivoquis en algun caràcter i no serveixi. Pinta molt bé la pàgina, em serà molt útil, gracies!
Ei, felicitats! Això pot ser molt útil. És el millor escript que he vist de moment pel que fa al bicing. Per cert, estaria bé que donessiu la informació de l'encreuament on es troba la parada. Si s'hagues de fer manualment, és a dir, vincular un encreuament a cada parada, us puc donar un cop de mà. Si és una qüestió de programació ja ho tinc més complicat!
Una idea per als que sabeu programar (jo estic intentant a aprendre'n però encara no domino gaire), estaria bé crear un gadget per al windows vista, que et digues a temps real quin és l'estat de les teves estacions habituals.
em sembla genial aquest programa, i llegint he vist que a sobre comporta gastos per vosaltres pel missatge que envieu! crec que podrieu utilitzar algun sistema de pagament, ni que sigui 30 o 50 cèntims, si no si té èxit hos arruinareu! o podríeu parlar-ne amb el Bicing i vendre'ls la idea jeje
@Invitado, sobre lo de consultar per número d'estació no se'ns havia acudit. Aviam si trobem una estona per a fer-ho.
@Teve, tens molta raó: les descripcions de les parades s'han de millorar, clarament. He estat fent una consulta per a que es faci automàgicament cada dia, però cal acabar d'afinar-ho. En lo dels widgets ja ho haviem pensat; segurament serà alguna cosa més genèrica, independent del sistema operatiu.
@CarLeS BiCiNg, si veiem que hi perdem molts calers voldrà dir que és útil ; ) Per ara encara podrem anar aguantant.
Gràcies per mirar-vos la pàgina de BicinGO, pels comentaris, i per fer-ne difusió!
Com havia comentat en aquest forum, http://www.forobicing.com/viewtopic.php?f=1&t=67&p=359#p359
tinc un sistema semblant, que faig servir desde novembre o així. N'estic força content, em permet saber a quina estació trobaré aparcaments...
S'ha d'enviar l'sms al 5110 amb el text "go bcn" i el nom o numero de l'estació. Et busca les estacions més properes, o se'n poden posar vàries.
El sistema és una mica diferent... l'sms val 30 centims, que inclou el missatge de tornada. No havia pensat en el sistema de donacions, no és mala idea. Trobo que qualsevol sistema que faciliti el bicing s'ha de potenciar!!
Per cert, a la pàgina comenteu que voldrieu saber les estadístiques de les bicicletes. Per això la següent pàgina està força bé: www.statistings.com
@martathegoodone: gràcies pels ànims; aviam si tens raó i això del BicinGO.com comença a enlairar-se.
@Teve: hem afegit una millor descripció de la ubicació de les estacios. Tenies raó: no hi ha color! moltes gràcies pel suggeriment. Estic segur que serà útil.
@Pau: gràcies per passar per aqui: la teva página te un disseny xulísim, tu. Llástima que hagis de conèixer les estacions a priori. Amb BicinGO, en canvi, les descobreixes dient on et trobes tu. Potser entre els dos projectes hi pugui haver sinèrgies...
El sistema de buscar pel nom de l'estació és una mica limitat sí. He afegit que puguis buscar per qualsevol direcció, tipus google maps... D'altra banda trobo practic tenir una manera rapida d'accedir a les estacions, amb el que he deixat la busqueda per numero d'estació.
El tema està malament: fem servir una passarel·la de Movistar per a rebre i enviar els missatges, i des de fa un mes que funciona només intermitentment. Al web de BicinGO.com ja informem, quan el sistema ha deixat de funcionar; esperem que ho arreglin i estabilitzin aviat.
Ah, i gràcies per fer servir el servei. A que quan funciona és xulo?
Vàreu comentar que farieu estadístiques sobre les estacions. Suposo que amb el sistema que utilitzeu per fer funcionar el bicinGO o el smsbicing recopileu cada X minuts informació de les estacions en taules. Si és així em podrieu passar les taules d'un dia sencer (a poder ser dimarts, dimecres o dijous) per a fer un petit anàlisi dels moviments. Tinc molta curiositat per veure el comportament de les parades al llarg del dia (digueu-me friki xo kei farem). Estic aprenent a utilitzar eines GIS i seria genial poder practicar amb aquesta base de dades. Ja direu. Merci.
Has vist la pàgina www.statistings.com ? crec que hi pots trobar la informació que necessites. Abaix a l'esquerra de la pàgina hi trobaràs l'email de qui l'ha fet, en Jeff, que és amic meu. Li comentaré que li escriuràs o que es passi per aquí. Segur que et pot ajudar.
* Pere
Si vols trobar les estacions per sms també pots enviar la crida al 5110 amb el text "go bcn" i la crida que vulguis. Més detalls a: www.smsbicing.com
Usuarios navegando en este tema: 0 registrados, 0 ocultos y 1 invitado Usuarios registrados conectados: Ninguno
Lista de permisos
Lista de permisos
Puede crear mensajes Puede responder temas No puede editar sus mensajes No puede borrar sus mensajes No puede votar en encuestas No puede adjuntar archivos No puede descargar archivos No puede publicar eventos en el calendario